Get Adobe Flash player

Partnerzy

logopowiat

STAROSTWO POWIATOWE


 

funflog

Fundacja im. Hetmana Jana Tarnowskiego ogłasza rekrutacje na bezpłatne usługi audytu z zakresu finansów, prawa, biznesu i marketingu w ramach realizowanego projektu „Małopolski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej – Subregion Tarnowski”.

 

Obszary tematyczne audytów:
a) Obszar audytu finansowego ma obejmować sprawdzenie czy:

  1. organizacja posiada opracowaną politykę rachunkowości – czy była aktualizowana i kiedy,
  2. organizacja posiada zatwierdzony plan kont, adekwatny do potrzeb zarządczych, z wyodrębnieniem konta:
    - kosztów administracyjnych,
    - kosztów działalności statutowej w podziale na odpłatną i nieopłatną,
  3. organizacja posiada wyodrębnione konta przychodów w podziale na rodzaje prowadzonej działalności,
  4. dokonywana jest kontrola dokumentów księgowych,
  5. przeprowadzane są cykliczne i systematyczne inwentaryzacje rzeczywistego stanu aktywów i pasywów,
  6. księgi rachunkowe są prowadzone w sposób umożliwiający przygotowywanie sprawozdań finansowych,
  7. organizacja sporządza sprawozdanie finansowe i przekazuje je zgodnie z kalendarzem odpowiednim organom,
  8. osoba prowadząca księgi ma odpowiednie kwalifikacje? Czy zna specyfikę organizacji?
  9. zarząd uzgadnia decyzje finansowe z księgowym,
  10. zarząd organizacji ma świadomość obowiązków i odpowiedzialności w zakresie prowadzenia rachunkowości?

b) Obszar audytu prawnego ma obejmować sprawdzenie czy:

  1. organizacja posiada w przepisach wewnętrznych szczegółowe uregulowanie w zakresie wyboru wykonawców w ramach działalności statutowej,
  2. organizacja posiada szczegółowe uregulowania w zakresie w zakresie wyboru wykonawców w ramach działalności projektowej, czy są one zgodne z obowiązującymi wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków w realizowanych projektach,
  3. organizacja posiada w przepisach wewnętrznych szczegółowe uregulowanie w zakresie powierzonych zadań poszczególnym członkom zarządu,
  4. organizacja posiada w przepisach wewnętrznych szczegółowe uregulowanie w zakresie reprezentacji i upoważnień do podpisywania dokumentów,
  5. organizacja posiada własne/opracowane przez siebie i na własne potrzeby wzory umów do wykorzystania,
  6. organizacja korzysta z pomocy/konsultacji prawnika przy tworzeniu umów,
  7. organizacja posiada dostęp i korzysta z „bazy wiedzy”, np. strony internetowej Sejmu, programu „Lex”, innych wiarygodnych i aktualizowanych źródeł,
  8. w organizacji funkcjonują już standardy w obszarach działalności statutowej i administracyjnej,
  9. w organizacji były podejmowane próby wprowadzenia ogólnie obowiązujących procedur, a jeżeli tak to z jakim skutkiem,
  10. organizacja posiada ściśle określony tryb i formę rejestracji nowych procedur,
  11. organizacja posiada profesjonalnie funkcjonujący, sprawdzony system ewidencji i archiwizacji dokumentów?

c) Obszar audytu biznesowego ma obejmować:

  1. sprawdzenie czy w organizacji są przyjęte roczne lub wieloletnie programy/strategie,
  2. sprawdzenie czy organizacja dysponuje raportami, badaniami, opracowaniami związanymi diagnozą prowadzonej działalności,
  3. rozpoznanie potrzeb i problemów biznesowych PES,
  4. opracowanie biznes planu,
  5. skuteczne wsparcie dla PES w procesie pozyskiwania finansowego zwrotnego,
  6. opracowanie planu naprawczego dla PES,
  7. doradztwo w zakresie planu strategicznego, tworzenie planu rozwoju i /lub koncepcja zwiększenia wolumenu sprzedaży,
  8. wsparcie podmiotu ekonomii społecznej w procesie budowania powiązań kooperacyjnych, negocjacji z klientami, partnerami, dostawcami, personelem lub/i interesariuszami.

d) Obszar audytu marketingowego ma obejmować:

  1. rewizję planu marketingowego,
  2. rewizję misji podmiotu,
  3. rewizję celów strategicznych i kluczowych zadań,
  4. koordynację instrumentów marketingowych,
  5. zgodność form organizacyjnych z celami,
  6. organizację marketingu,
  7. wydajność i rentowność marketingu.

 

Celem każdego z audytów będzie rozwój i wzmocnienie Podmiotu Ekonomii Społecznej pod kątem oczekiwanej stabilizacji finansowej i rynkowej. Usługa audytu ma sprawdzić poziom Podmiotu Ekonomii Społecznej do ekonomizacji poprzez weryfikację dokumentacji finansowej i istniejących procedur. Efektem przeprowadzonego audytu ma być plan wprowadzenia rozwiązań, które pomogą poszczególnym Podmiotom Ekonomii Społecznej założyć lub rozwinąć działalność gospodarczą lub odpłatną działalność statutową lub zatrudnić personel. Poszczególne audyty mają wskazywać wprowadzenie koniecznych procedur do efektywnego funkcjonowania oraz podniesienie przychodów.

 

Do udziału zapraszamy Podmioty Ekonomii Społecznej (w tym m. in. organizacji pozarządowych, spółdzielni socjalnych) zarejestrowane na terenie powiatów: miasto Tarnów, brzeski, tarnowski, dąbrowski woj. małopolskiego.

 

Zgłoszenia będą przyjmowane w terminie od: 14.12.2016 r. do 31.12.2016 r. w godz. 8:00 – 16:00 w Biurze Inkubatora: ul. Św. Anny 5 (II piętro), 33-100 Tarnów oraz drogą mailową: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">

 

Formularz zgłoszeniowy do pobrania – dla podmiotów, które jeszcze nie korzystały ze wsparcia w ramach projektu „Małopolski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej – Subregion Tarnowski”
Formularz zgłoszeniowy – uproszczony do pobrania – dla podmiotów, które już korzystały ze wsparcia w ramach projektu „Małopolski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej – Subregion Tarnowski”

 

Liczba audytów ograniczona – 20 zakwalifikowanych PES otrzyma wsparcie.

 

Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. 14 307 01 31.

 

Projekt pt. „Małopolski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej – Subregion Tarnowski” jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014-2020, Oś priorytetowa IX „Region Spójny Społecznie”, Działanie 9.3. „Wsparcie Ekonomii Społecznej”.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

 

Kontakt


Biuro Tarnowskiego Centrum Organizacji Pozarządowych
ul. Krakowska 13

(II piętro)
33-100 Tarnów

Pn-pt: 8:00 – 16:00

Tel. 14 307 01 31
Tel. 510-964-648

Biuro projektu